I LO w Ostrowie Wielkopolskim

liceum@1liceum.edu.pl
1lo.ostrowwielkopolski@gmail.com

Aktualności

Integracja i makaron w trzech smakach

Nasza wycieczka rozpoczęła się zbiórką o godzinie 8. w czwartek, 21 listopada. Kilka minut później wyruszyliśmy w stronę Śmiełowa. Podróż autokarem trwała niedługo. Szybko dotarliśmy do Śmiełowa, gdzie najpierw oglądaliśmy Wał Żerkowski - dowód na to, że w Polsce istniał lądolód powstały w plejstocenie. Jest zbudowany z piasków i żwirów. Teraz rozwija się na nim rolnictwo.

Następnie weszliśmy do Pałacu w Śmiełowie, który jest siedzibą Muzeum im. Adama Mickiewicza. Budowla pochodząca z klasycyzmu, został wybudowany dla Andrzeja Gorzeńskiego. Przez ponad dwieście lat pałam pracował na swoją historię goszcząc w nim m.in. Mickiewicza. Mieszczą się w nim pamiątki z czasów napoleońskich, zaborów, wojny, ale co ciekawsze: z życia polskiego wieszcza. Szalenie interesujący punktem zwiedzania budynku, była projekcja filmu „Świteź” w reżyserii Kamila Polaka.

Kolejnym punktem wycieczki było Planetarium w Potarzycy. Jest to unikat na skalę światową, gdyż to amatorskie planetarium zostało zbudowane przez nieżyjącego już nauczyciela, Andrzeja Owczarka. Przez pół godziny jeden z pracowników planetarium pokazywał nam najciekawsze gwiazdozbiory i zjawiska zachodzące na sklepieniu niebieskim.

McDonald ’s, czyli obowiązkowy punkt każdej wycieczki nie umknął również nam. Przez godzinę wpychania w siebie kilogramów kalorii i litrów tłuszczu wyruszyliśmy dalej.

Ostatnim i zapewne najbardziej wyczekiwanym przez nas momentem wycieczki było schronisko w Żerkowie. Dotarliśmy tam późnym popołudniem. Kiedy już się rozpakowaliśmy, udaliśmy się do świetlicy, gdzie zagraliśmy w ­­­­­­­­­­­Aliasa. Około 20.00 nasza Wychowawczyni przygotowała nam na kolację przepyszne makarony w trzech różnych smakach. Nikt nie mógł się zdecydować, który był najlepszy. Po wybornym posiłku część klasy obejrzała horror, a pozostała, o większej wrażliwości i słabszych nerwach wspominała ostatnie trzy lata. Około północy całą grupą graliśmy w Czarne Historie oraz graliśmy na gitarze.

Następnego ranka, kiedy już mieliśmy na tyle sił, alby otworzyć oczy, wstaliśmy, zjedliśmy śniadanie i posprzątaliśmy. Po półgodzinnym czekaniu na autokar, około godziny 11.20 wyruszyliśmy z powrotem od Ostrowa.

Ta wycieczka na długo pozostanie w naszej pamięci, jako ta najbardziej rozleniwiona, sielska i integrująca. Dziękujemy za czas i poświęcenie, które nam poświęciły nasze Opiekunki: Pani Ewie Guarino oraz Pani Grażynie Niemand.